2 Aralık 2009

''İŞ GÖRÜŞMESİNE GİDECEK GENÇLERE IVANKA'DAN ÖĞÜTLER''




1- Geç kalmayın. Evden iki saat önce çıkın, ne yaparsanız yapın ama geç kalmayın. “Şöyle oldu, böyle oldu” gibi izahat vermeye kalkışmayın.

2- Kızlar! Mini etekle, çok frapan kıyafetlerle iş görüşmesine gidilmez.


3- Erkekler! Tertemiz tıraş olmuş olun. Bir zahmet takım elbise giyin.

4- İş başvurusunda bulunduğunuz yer hakkında bilgi edinin, gitmeden ders çalışın.

5- Her iş görüşmesinde banko sorulan sorular vardır. Onlara cevabınız hazır olsun. Sizin sorularınız da hazır olsun.

6- İş görüşmesinden önce teklif edilen kahve ya da çay teklifini reddedin. Eliniz kalabalık olmasın.

7- Fazlalıklarınızı, paltonuzu, çantanızı, resepsiyonda bırakın, kalabalık bir görüntü dezorganize olduğunuz izlenimini verir.

8- “Eeee, şey, nasıl denir, demek istiyorum ki...” gibi cümleler kurmayın.

9- CV'niz istendiğinde küt diye çıkarıp verin, onu çantanızın içinde aramanız zaman almasın. Hızlı ve seri olun.

10- Sizinle iş görüşmesi yapan insanın zamanını çok almayın, iyi bir izlenim bırakın ve sakın gereğinden fazla orada kalmayın.''                                                                            

                                                                                                                AYŞE ARMAN'Iın yazısından

      Valla ben zamanında bunları bilmiyordum ,o zamanlar Trumph gelip İstanbulda ev yapmıyordu,nereden  bilelim... İş görüşmelerine gidince ezik büzük gittim.Tabi hiç birini kazanamadım.Birinde işe seçildim,ama ben  kabul etmedim,adam kıroydu ve para ondaydı,ben kıroluğuda ,parasıda onun olmasını düşünerek işi kabul etmedim...




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder