14 Ağustos 2012

TARÇINLI KURABİYE



İnternetten aldığım tarife ek yaptım.
bir su bardağı nişasta
250 gram katı yağ( ben yaklaşık 150 gram tereyağı 100 gram katı yağ yaptım.)
kabartma tozu
4 yemek kaşığı şeker
bir yumurta
iki su bardağı un( ben ekledim tarifte yok)
----üzeri için ---piştikten sonra aşağıdaki karışıma bulanacak.
iki yemek kaşığı tarçın
tarifte bir su bardağı şeker var(ben üç kaşık pudra şekeri koydum)
malzemeleri yoğurdum vıcık vıcık bir hamur oldu.yaklaşık iki su bardağı un ekldim anca kıvamını buldu.yoğurduktan sonra şerit şerit yapıp ince uzun hamuru kestim.ben çok beğendim.beypazarı kurusunu çok severim.antalyada da buldukça alırım.aynı onun gibi oldu.üstelik tarçınlı..
iki ölçüde kakaolu kek yaptım.biri yok oldu! ikinci akşama kadar dayanır umarım.

1 yorum:

  1. şu hayatta en sevdiğim şeylerden biridir tarçın :) ellerine sağlık çok nefis görünüyorlar. keşke biraz becerikli olsaydım hemen denerdim :)

    YanıtlaSil