24 Eylül 2009

BUNLARI BİLMEK GEREK


BUNLARI BİLMEK GEREK
Atatürk`ün dünyada `başöğretmen' sıfatlı
tek lider olduğunu...

* Bir geometri kitabı
yazdığını...

* Üçgen, açı, dikdörtgen gibi ve 48 tane
geometri teriminin (Türkçe) isim babasının
bizzat Mustafa Kemal
olduğunu...


* Norveç`de `Atatürk gibi olmak`
diye bir deyim olduğunu. ''Atatürk'' çiçeği'nin adını, çiçeği bulan Wanderbit
Üniversitesi profesörlerinden doktor Kirk Landın`in koyduğunu ve bu
çiçeğin tüm dünyada bu isimle üretilip
satıldığını...


* Yunan başkomutanı Trikopis`in, hiçbir zorlama ve baskı
olmadan her Cumhuriyet bayramında Atina'daki; Türk
büyükelçiliğine giderek, Atatürk`ün
resminin
önüne geçtiğini ve saygı duruşunda
bulunduğunu...


*''Mimber'' adında bir gazete çıkarttığını ve 52 sayı
yayımlanan gazetede ilk defa
sansür kelimesi geçtiğini...

* Kurtuluş
Savaşı'nda rütbe alan bir çok kadın askerlerimizin olduğu, dünya
tarihine geçen tek bir üsteğmenimizin olduğunu, Üst teğmen Kara Fatma'nın 700 erkek, 43 kadından oluşan bir
müfrezenin reisliğine bizzat Atatürk,
tarafından atanmış
olduğunu...


*Bir
röportajda Birleşmiş Milletlere üye olmayı düşünüyor musunuz?' diye
sorulduğunda
'Şartlarımızı koyarız, kabullerine bağlı. Biz
müracaat etmeyiz üye olmak için, davet gelirse düşünürüz' dediğini ve bunun üzerine Bu
yasasının değiştirildiğini ve üyeliğe davet edilen ilk
ülkenin Türkiye
Cumhuriyeti olduğunu....

*1938'de, General McArthur'un en
zor, en problemli, en buhranlı döneminde, danışman, senatör ve bakanlarından oluşan yüz yirmiden fazla kişiye;
'Şuanda
hiçbirinizi değil, büyük istidadı ile Mustafa
Kemal'i görmek için neler vermezdim' dediğini...



*1938'de Ata`nın ölümünde Tahran gazetesinde yayınlanan bir
şiirde; 'Allah bir ülkeye yardım etmek isterse onun elinden tutmak isterse başına Mustafa Kemal, gibi lider getirir' denildiğini...



*1996'da Haiti Cumhurbaşkanının vasiyetinde, mezar
taşına yazılmasını istediği metinde; 'Bütün ömrüm boyunca Türkiye'nin lideri
Mustafa Kemal ATATÜRK'ü
anlamış ve uygulamış olmaktan dolayı mutlu
öldüm' yazdığını...



*2000'de
ABD Başkanı'nın milenyum mesajında; ''Milenyumun hiç şüphe yoktur ki; tek
devlet adamı Mustafa Kemal ATATÜRK'tür. Çünkü o yılın değil asrın
lideri olabilmeyi başarmış, tek liderdir'
denildiğini...



*2005'de Amerika'nın en ünlü
ekonomistlerinden birisi olan Mr. Johns`un
önerisinin 'Türkiye ekonomiyle savaşta bir tek Atatürk'ü örnek alsın yeter'
olduğunu...



*2006'da ise AB Uyum yasaları
gereğince devlet dairelerinden Atatürk resimlerinin
kaldırılmasının istendiğini...


BİLİYOR MUYDUNUZ!!!

AB Uyum yasalari geregince devlet dairelerinden Atatürk
resimlerinin

kaldirilmasini
protesto ediyoruz! Milli bilincimizi yavas yavas yok

etmelerine izin vermek istemiyorsaniz; iletebileceginiz
kadar iletiniz!!!...



Izmir kurtulmus, çok tatli
bir yorgunluk, Ankara'ya hareket edecekler...

Trene binerler ve
kompartimana çekilirler. Ertesi gün, yaveri,
Atatürk'ün

kompartimaninin kapisini
çalar. Atatürk, yorgun, bitkin bir halde kravatini

yikamaktadir. Yaveri: 'Pasam
bu ne hal, hiç uyumadiniz herhalde; niye

böylesiniz', der. 'Çocuk,
kompartimanima yastikla battaniye koymayi

unutmussunuz, kolumu yastik
yaptim agridi, setremi yastik yaptim üsüdüm,

uyumadim kalktim', der.
Yaveri: 'Aman Pasam! Birimize haber vereydiniz;

hemen size bir yastikla
battaniye getirirdik', der. Ve bir ülke
kurtarmaktan

dönen komutan tarihi bir
cevap verir:'Geç fark ettim, hepiniz en az benim

kadar yorgundunuz, hiç
birinize kiyamadim. Önemli olan benim uyumam
degil;

milletimin rahat
uyumasi'.



ATAMIZ SAYESİNDE NE KADAR
RAHAT UYUYORUZ Kİ; HÂLA
UYANAMADIK?...

Arkadaşımın gönderdiği mail........

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder